A saját domainnév olyan manapság, akár a névjegykártya. Az átlagember számára kevéssé fontos, egy vállalkozónak vagy cégnek viszont kötelező. Amióta az internet bárki számára elérhető a fejlett világban, és elterjedtek a közösségi oldalak, időről időre mindig akad valaki, aki megkérdőjelezi az önálló domainnév létjogosultságát.
Azonban lássuk be, ha egy autómárka vagy divatcég érdekel minket, nem a közösségi oldalakon keressük fel az egyenszabott oldalukat. Ha megbízható szakembert keresünk, akkor a személyes oldalukat látogatjuk meg.
Ha pedig mi magunk akarunk saját üzletbe kezdeni, gondoljuk meg, ügyfélként mennyire fontos, hogy a vállalkozónak, cégnek saját weboldala legyen? A válasz egyértelmű: a saját domainnév a megbízhatóság egyik fokmérője.
Fontos a legelején tisztáznunk, hogy milyen domain nevet válasszunk. Általánosságban elmondható, hogy rövid, megjegyezhető és a versenytársakétól különböző nevet válasszunk. Fontos azt is ellenőriznünk, védjegyoltalom alatt áll-e egy név, vagy más már használja-e.
Érdemes tehát olyan domain regisztrátorhoz fordulnunk, amelyik minden felmerülő kérdésben tud segíteni, sőt tárhelyet is biztosít a domainnév mellé, mint amilyen a Doclernet is, hogy a lehető legyegyszerűbben és leggyorsabban elkezdhessük a weboldalunkat megvalósítani.
Igen ám, viszont egyre gyakrabban futhatunk bele abba, hogy valaki már lefoglalta azt a domainnevet, ami nekünk is tetszik. Sőt foglalt az összes rokon értelmű, kapcsolódó név mellette. Mit lehet ilyenkor tenni?
A legegyszerűbb, ha a cégnevet regisztráljuk be. Különösen akkor igaz ez, ha külföldi érdekeltségekkel is bír a vállalkozásunk. A magyar fantázianevek és kifejezések egy angol vagy német ügyfélnek aligha mondanak bármit.
A magyar ügyfeleket szintén megkavarhatja, ha a vállalkozás tevékenysége adja a domainnevet. Jó eséllyel tucatnyi hasonló van már az interneten, tehát a saját oldalunk eleve elvész a tömegben. Felejtsük el a hosszú neveket is. Főként mobilon nem fogja senki beírni a 10-12 karakter hosszú címeket, ha a konkurencia ennek a harmadán elérhető. Leginkább azért nem, mert a rövidebbet megjegyzik az emberek – gondoljunk csak a 3-4 betűből álló autómárkákra. Mindegyik név valójában egy hosszú, 3-4 szóból álló név rövidítése.
Jelentős előnyt biztosít a konkurenciához képest a humorosabb, ötletesebb név – amennyiben a vállalkozásunk profilja ezt megengedi. Az emberek könnyebben megjegyzik, és végül is ez az egyik legfontosabb cél, mert ha választaniuk kell, inkább azt a céget bízzák meg, amelyik több pozitív érzést kelt bennük.